Ekonomi

Orta Koridor’da bölgesel iş birliği artırılmalı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, “Küresel ve bölgesel şartlar ışığında, kara yolu ulaşım stratejilerimizi yeniden tanımlamak ve bu stratejileri her daim güncel tutmak için Türk Devletleri Teşkilatı bünyesinde ‘Karayolu Taşımacılığı Ortak Koordinasyon Kurulu’ kurulmasını öneriyoruz” dedi.

Karaismailoğlu, Kazakistan’ın Aktau şehrinde gerçekleştirilen Türkiye-Azerbaycan-Kazakistan Dışişleri ve Ulaştırma Bakanları 2. Toplantısı’nda yaptığı konuşmada, Türkiye’nin tedarik zinciri açısından önemli bir ülke olduğuna işaret eden Karaismailoğlu, Rusya-Ukrayna Savaşı’nın akabinde, daha evvel bu güzergahları kullanan tırların artık öteki seçenekleri kullanmak zorunda olduklarını tabir etti.

Karaismailoğlu, yalnızca Orta Asya-Türkiye ortasındaki ticaret değil, Avrupa Birliği ile Orta Asya ve Asya ortasındaki ticarette de Türkiye’nin kara, deniz ve demir yolu temaslarının daha fazla değer kazandığını belirtti.

Bakan Karaismailoğlu, Türkiye-Azerbaycan-Kazakistan ortasındaki kara yolu nakliyeciliği transit kotalarının hür bırakılması ve böylelikle Avrupa-Asya ortasındaki yük akışının kolaylaştırılmasının gerektiğini tabir ederek, “Küresel ve bölgesel şartlar ışığında, kara yolu ulaşım stratejilerimizi yeniden tanımlamak ve bu stratejileri her daim güncel tutmak için Türk Devletleri Teşkilatı bünyesinde ‘Karayolu Taşımacılığı Ortak Koordinasyon Kurulu’ kurulmasını öneriyoruz” diye konuştu. Bakan Karaismailoğlu, 11 Kasım’da Türk Devletleri Teşkilatı üye devletleri arasında “Kombine Taşımacılık Anlaşması”nı imzaladıklarını anımsatarak, şunları kaydetti:

“Kazakistan tarafı için transit geçişlerin serbestleşmesiyle ilgili aşmamız gereken bazı zorlukların olduğunu biliyoruz. Bugün imzalayacağımız yol haritasında ise bu konuya çözüm üretmek adına bir eylem maddesi yer almaktadır. Azerbaycan’la da transit taşımaların hürleşmesi konusunda tekrar bu yol haritası kapsamında mutabakata vardık. En kısa vakitte bu mutabakatı resmiyete kavuşturacağız.”

Türkiye olarak Orta Koridor’da lojistik üs haline gelmeyi hedeflediklerini ifade eden Karaismailoğlu, “Hedefimiz, önümüzdeki 30 yılda yalnızca yolcu taşımak için değil yük taşımak üzere de tasarlanmış demir yolları ile Türkiye’yi örmektir.” değerlendirmesinde bulundu.

Karaismailoğlu, Bakü-Tiflis-Kars Demir Yolu üzerinden yolcu taşımacılığının başlanmasına büyük önem verdiklerini dile getirerek, şu ifadeleri kullandı:

“Geçtiğimiz günlerde Nabiyev’le Gürcistan’a yaptığımız ziyarette Ankara-Kars arasında çalışan Doğu Ekspresi yolcu taşımacılığını Bakü’ye kadar uzatmayı teklif etmiştim. Geçtiğimiz günlerde bize Çekya’da yerleşik Demiryolları İşbirliği Teşkilatının bir üyesinden Çekya’dan başlayarak Kazakistan’a kadar uzanacak bir güzergahta (Çekya, Slovakya, Macaristan, Bulgaristan, Türkiye, Gürcistan, Azerbaycan, Türkmenistan, Özbekistan ve Kazakistan) 2024 yılında turistik yolcu taşımacılığı yapmak istediği yönünde bir başvuru aldık. Bu taleplerin önündeki engelleri kaldırmak için daha fazla gayret göstermemiz gerektiğinin bir kez daha altını çizmek istiyorum.”

Azerbaycan’ın Zengezur Koridoru’nu açma konusundaki isteğini de yineleyen Karaismailoğlu, “Zengezur Koridoru’nun açılmasıyla birlikte, koridorun devamı olarak Nahçıvan-Kars Demir Yolu’nun inşaatının da tamamlanmasının iki ülke ortasındaki ulaştırma alakalarının ağırlaştırılmasına değerli katkı sağlayacağına inanıyoruz” dedi.

“Gürcistan ve Kazakistan ile de e-permit uygulamasına başlamayı dilek ederiz”

Bakan Karaismailoğlu, yüklerin alınmasından teslim edilmesine kadarki süreçte gerçekleşen tüm idari ve teknik süreçleri şeffaf ve tarafsız bir şekilde gösterecek ortak dijital platform kurulmasını desteklediklerini belirterek, şunları kaydetti:

“Yakın vakit evvel Özbekistan ile e-permit uygulamasına başladık. Azerbaycan ile de başlatılması üzerine mutabık kaldık. Gelecek ay ilgili otoriteler bir ortaya gelecek ve çalışmalar başlayacak. Gürcistan ve Kazakistan ile de e-permit uygulamasına başlamayı dilek ederiz. Bu husustaki çalışmalara en kısa müddette başlanılmasını buradan siz bedelli mevkidaşlarıma teklif ediyorum. Hazırladığımız yol haritasında yer alan konuları bir an evvel uygulamaya alma konusunda daima birlikte gerekli uğraşı göstereceğimize inanıyorum. Bu hareketler son derece kıymetli olmakla bir arada asla bizim işbirliğimizin hudutlarını oluşturmayacaktır. Bizler ek her türlü işbirliğine de hazırız. Bundan sonraki süreçte yol haritasında yer alan mevzuların takibi hedefiyle da genel müdür düzeyinde bir teknik komite oluşturulmasını burada sizlere önermek istiyorum. Halihazırda, demir yolu alanında TEU olarak milyonlarla tabir edilen nakliyata sahip olan kuzey koridorundan, on binlerle tabir edilen nakliyecilik faaliyetlerinin gerçekleştiği Orta Koridor’a yük kayması talebi mevcuttur. Kabul edersiniz ki mevcut hatlarımızın bu talebi karşılaması mümkün değildir. Biz mevcut hatları tam kapasite çalıştırsak ve her kilometresini çift hat yapsak dahi bu talebi karşılayamıyoruz. Buradan da anlaşılacağı üzere, tüm hatlar tam verimli çalıştığında, Orta Koridor’a gelen yüklerden faydalanan ülkelerin yük hacminde azalma olması mümkün değildir. Bu sebeple, atacağımız adımlar hepimizin yararına olacaktır.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
bets10jojobet
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
adalar escort
arnavutköy escort
ataşehir escort
avcılar escort
bağcılar escort
bahçelievler escort
bakırköy escort
başakşehir escort
bayrampaşa escort
beşiktaş escort
beykoz escort
beylikdüzü escort
beyoğlu escort
büyükçekmece escort
çatalca escort
çekmeköy escort
esenler escort
esenyurt escort
eyüp escort
fatih escort
gaziosmanpaşa escort
güngören escort
kadıköy escort
kağıthane escort
kartal escort
küçükçekmece escort
maltepe escort
pendik escort
sancaktepe escort
sarıyer escort
şile escort
silivri escort
şişli escort
sultanbeyli escort
sultangazi escort
tuzla escort
ümraniye escort
üsküdar escort
zeytinburnu escort
istanbul escort
istanbul escort